BOKNINGSINFORMATION 

1 När du är nöjd med ditt reseförslag du fått av oss, talar du bara om att du är beredd att boka. Informera oss om vilka som åker samt den adress som fakturan ska stå på. Har du bokat flyg själv behöver vi ha en kopia på din flygbokning.

2 Vi påbörjar hotellbokningen. När den är klar får du en bokningsbekräftelse av oss.

Ibland kan hotellen bli fullbokade innan du har hunnit bestämma dig, då ger vi nya förslag samt informerar om det blir några prisändringar. Vi bokar inte något hotell som du inte har bekräftat för oss.

3 Om vi har hjälpt till att boka flygbiljetter behöver vi ha full betalning innan flygbokning. Du kommer sedan få en resplan med alla flygdetaljer.

4 Vi skickar en faktura till dig med information om förskottsbetalning (25% av rundturspriset) som du kan betala i SEK, USD eller EURO (vissa länder tar betalt endast i EURO).

5 Betalning med banköverföring sker i USD, EUR eller i SEK till vårt bankkonto på Swedbank. All bankinformation hittar du på fakturan. Skicka in en kopia på banköverföringen (för USD, EUR- betalning eller Bankgiro i SEK) till oss, så att vi vet att betalningen är på gång.

Har vi hjälpt till att boka flyg behöver vi ha full betalning vid bokning för flygbiljetterna,  samt 25 % av själva rundturskostnaden i förskottsbetalning. Återstående slutbetalning ska vara oss tillhanda 30 dagar innan ankomst till destinationen. All information kommer stå på fakturan.

Obs! Några destinationer (t ex Maldiverna, Myanmar kräver full betalning 65 dagar innan ankomst). Vi informerar om detta vid bokning.

Vid ”sista -minuten-bokning” (inom 30 dagar före avresa), behöver vi ha full betalning direkt vid bokning.

6 Vi bekräftar att vi fått betalningen samt översänder praktisk information om landet, t ex visum bestämmelser, hur man ger dricks samt annan information som kan vara bra att veta.

7 Fram tills att du åker, står vi till förfogande för olika frågor som ni kan ha.
När du sedan är på din destination är det den lokala reseproducenten som du varit i kontakt med som hjälper dig om du har frågor.

8 När du kommer hem igen, tar vi kontakt med dig för att se att allt gått bra och om du har några kommentarer och synpunkter att ge, så att vi kan förbättra vår service.

Bon Voyage!
Önskar vi på Voyage By Me